Ważne informacje o kasach ufiskalnionych
1. Zwroty - reklamacje lub błędy kasjerskie.
Na kasie fiskalnej nie można rejestrować zwrotów po zakończeniu paragonu, czyli po wciśnięciu klawisza kończącego transakcje: "GOTÓWKA", "CZEK" lub "KREDYT". W przypadku reklamacji lub błędu kasjera należy zachować oryginał paragonu (bez oryginału paragonu nie ma możliwości zwrotu). Oryginał paragonu należy dołączyć do zeszytu korekt sprzedaży i szczegółowo opisać zwrot dla urzędu skarbowego. Opis powinien zawierać: powód zwrotu, datę i godzinę wystawienia paragonu fiskalnego, numer paragonu fiskalnego, wartość korekty brutto (kwoty zwrotu), stawkę i wartość podatku VAT zawartego w kwocie zwrotu oraz podpis zwracającego.
2. Raporty fiskalne.
Na kasie fiskalnej należy codziennie, najlepiej o tej samej porze, wykonywać raporty fiskalne dobowe. Raporty te przechowujemy w zeszycie raportów. Jest to zwykły zeszyt, do którego wklejamy raporty dobowe, tak by mieć ich komplet (włącznie z raportami przypadkowo wykonanymi lub raportami z wartościami zerowymi). Tak jak do tej pory prowadzimy zeszyt obrotów, do którego wpisujemy wartości obrotu z raportów fiskalnych dobowych. Raporty fiskalne dobowe są to dokumenty księgowe, które należy przechowywać przez 5 lat.
3. Przechowywanie rolek fiskalnych.
Po zdjęciu rolki fiskalnej z bębenka należy ją zabezpieczyć przed rozwijaniem się, oraz opisać - data i godzina zdjęcia. Rolki fiskalne (kopie wszystkich paragonów) przechowujemy również przez 5 lat (zgodnie z ustawowym okresem przechowywania rolek fiskalnych wymaganym przez Urząd Skarbowy). UWAGA! Rolki termiczne wymagają odpowiedniego przechowywania! Powinny być przechowywane w ciemnych i chłodnych miejscach. Nie mogą leżeć w miejscach ciepłych (np. przy kaloryferze lub w miejscach nasłonecznionych) i wilgotnych. Prawidłowe przechowywanie rolek termicznych zapewni czytelność i trwałość napisów przez cały okres ich składowania.